18 mars 2011

Snö - IGEN!?

Just som man trodde att vintern var över så vaknar man till ett nytt snökaos! Snacka om att dagens väder skiljer sig rejält från gårdagens då man knappt kunde ha på sig vinterjacka i vårsolen.
Men de gäller att inte ta ut vårglädjen i förskott.
En mycket otrevlig syn att vakna till må jag säga...

I onsdags firade vi ju våren med att äta glass! Och även "fira" att en ny tentavecka har börjat...men denna gång är det salstenta som gäller. Men vi måste ha med oss böckerna vilket inte känns speciellt lockande.











14 gripande böcker ska man behöva släpa med sig till skolan!!
De är inte helt okej...vet inte ens hur jag ska lyckas transportera dom.
Men i socionomstudentens värld handlar ju allt om att referera :) and we love it...

Men lite har man ju hunnit njuta av vårsolen som varit. I helgen hälsade vi på syster med familj och då passade vi på att vara ute i solen med Tyson o Ebony! Mys mys...








Det är ju bra att min käreste har sitt barnasinne kvar...






  










Tack för en mycket trevlig helg fastän vi blev lite sjuka sen när vi kom hem :)

Nu ser det iaf ut som att det nästan slutat snöa. Antar att Henke är ute o kör snö nånstans. Själv borde jag verkligen fortsätta med mitt tentaplugg, hur man nu pluggar till en salstenta med böcker?! Förslag någon?

Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Älskar glassbilden! :D
    Hatar snön...-.-

    Det har inte gått så jättebra med köttandet faktiskt. Läste ingenting igår men har suttit hela dagen med Johanna på bibblan och pluggat. Vi försökte oss på de gamla tentorna och jag måste erkänna att det inte gick så bra. Känner mig helt borta och vet inte var jag ska hitta något!
    Så stabilt...

    SvaraRadera
  2. åh vad gott med glass! Och idag är ju i alla fall mina vårkänslor tillbaka! kram

    SvaraRadera
  3. Angående de 51 flikarna i SoL så har jag ju märkt upp vart varje kapitel börjar. LVU, LVM, LSS. Sen massa andra lagar i boken, tex OSL, HSL, LASS, FL osv. Sen har jag satt flikar på viktiga saker i vissa paragrafer som jag tänker kan vara bra att ha. Typ i vilken paragraf det står att barn över 15 år får föra sin egen talan.
    Vet dock inte om jag behåller alla, för det är väldigt rörigt...
    Hur går det med plugget?

    SvaraRadera