21 mars 2011

Saknar Nyköping

Då var det officiellt. Jag är asdålig på att plugga till tenta!
Det går så otroligt dåligt att man nästan skrattar åt det. Jag vet inte hur jag ska plugga till denna litteratur tenta. Vad ska man läsa o hur ska man läsa??
Känner att paniken kommer smygande eftersom det bara är en heldag kvar innan det gäller.
Så på onsdag mellan klockan 14-20 sitter jag instängd i nån bunker på universitetet nergrävd i 13 böcker. Jag skulle verkligen uppskatta lite extra böner för mig just då :)

Nåja sånt är livet. I lördags var jag på födelsedagsfest. Var otroligt dålig på att ta kort.
Men jag fick iaf en bild på tårtan som vi fick baka ihop. Det var en liten tävling mellan fyra lag vem som gjorde dels godast dels snyggast tårta :)
Tydligen vann vi för bästa smak men inte utseende vilket förvånar mig...är den inte sjukt snygg?!
Temat var 24 o för er som inte ser det så står det "Jack Bauer" under. De tyckte vi va lite fyndigt :)

Tyvärr fick vi lämna kalaset innan det va slut för Henke skulle spela på musikcafé  i kyrkan.

Det lät mycket bra o de är alltid trevligt att träffa folk :)
Annars har jag som sagt mest försökt plugga tenta men de har inte gått så värst bra.

Saknar Nyköping o alla vänner man har där, de va så skönt liv när man bara jobbade.
Även om det inte alltid va så kul heller o jag tror verkligen jag behövde ha en liten förändring i livet men nog trodde jag att pluggandet skulle vara roligare.

Inget går väl upp emot en sommarkväll på Nyköpings gator :) Hoppas verkligen på att det blir några sådana i sommar också. Men helst vill man ju ha jobb här i stan så att man kan ha ett extra jobb sen i höst.
Nåja får drömma vidare om ljuva sommardagar i min barndomsstad...

2 kommentarer:

  1. Jag kollade på de gamla tentorna en gång, fick panik och packade ner dom igen. Jag fattade ingenting och hittade typ inga svar, haha. Så det här ska bli väldigt intressant ;)
    Jag tycker det är svårt att plugga när man ska ha med sig böckerna. Men ska sitta HELA dagen på universitetet imorn har jag tänkt. Sväng förbi vettja ;)

    SvaraRadera
  2. Jag ska be för dig, vännen! Saknar dig! Och har fortfarande en kombinerad födelsedagspresent och julklapp till dig.. :) Kram!

    SvaraRadera