27 apr. 2011

Jobb!

Jag har fått sommarjobb! Äntligen! O de tycker jag nog jag förtjänar efter att ha sökt typ 40 jobb! Så i sommar kan man träffa på mig på coop konsum :)


Nu tittar jag på fotboll, Barca- Real Madrid.
Tråkig match. Bara massa tjafs.
Asså vilken fotboll, eller snarare brist på fotboll...
 Hade sällskap av Henke men han behövde åka hem o sova. Han börjar så tidigt på morgonen nu för tiden.
Men så lär väl framtiden bli , i hans bransch börjar man ju typ halv sju-sju på morgonen.
Lika bra o vänja sig :)

Idag hade vi seminarium i skolan, om våld i familjen.
Riktigt intressant och rörande. På seminariet fick vi se en otroligt berörande film som jag verkligen kan rekomendera. Den är bara 20 minuter lång o heter "jag sa att jag hade en mardröm". Handlar om barn som bevittnar våld hemma. Se den!


När man ser sånt här blir man faktiskt taggad att gå klart utbildningen och jobba som socionom.
Men jag vet inte. De lutar ändå åt att ta en liten paus.
Men då får man o andra sidan inte gå kvar i samma klass o de är ju tråkigt.
Åh hur ska man göra? Så svårt allt ska va då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar