12 apr. 2011

Förändringar är bra :)

Sitter på min lilla uteplats o äter frukost o solar :) De skulle ju bli kallt idag påstods det men det kan jag knappats hålla med om!

Känns som man kanske måste börja göra en massa vuxna saker nu som att rensa bort ogräset mellan stenplattorna på uteplatsen...känns ju sådär. Men de kanske kan var mysigt att pyssla med nån dag? Får väl se me det.

Låg o funderade lite när jag vaknade imorse på alla förändringar som ständigt sker. Ibland känns de som att varje dag innehåller något som förändrar min tillvaro på nåt sätt. De kan vara mina egna tankar o känslor om saker o ting, eller ett nytt beslut eller ett besked...
Ibland när livet är på topp kan jag nästan önska att allt bara ska stanna upp o vara precis på det sättet resten av livet. När jag va yngre hade jag nån sån slags bild av framtiden. Då hade allt löst sig, man hade inga jobbiga problem. Man hade sitt underbara jobb, sin fantastiska man o sina otroigt skötsamma o prefekta barn i nån slags perfekt bubbla :)
Och så skulle allt förbli för all framtid, inga förändringar som kom o störde.
Men livet är ju inte riktigt så. Förändringar sker hela tiden. O ibland kommer dom oftare än annars.
Och va skulle livet vara utan förändringar? Om livet ständigt var sådär bra o perfekt?
Då skulle man väl vara så nöjd med tillvaron att man aldrig reste, flyttade, bytte jobb, lärde känna nya människor. De vore ju faktiskt sjukt tråkigt.
Så förändringar är nog rätt bra ändå!

Nåja nog med funderingar, dags för plugg! (men först lite mer solning tror jag!)
Dagens läsning:

Felvänd igen! jaja...

Påminner igen om konsert på lördag med Örebro studentsångare, klockan 16 och 19 i Entréhuset på universitetet!
Här kommer ett litet smakprov av hur roligt de kan vara på våra konserter:
Eftersom vi är en scenisk kör kan allting hända under en konsert!
Hoppas du kommer!

Ha de bra i solen!!

1 kommentar:

  1. Så filosofisk du är Sarah.. och visst håller jag med, förändringar är bra! Kryddar tillvaron. Jag har också läst den där boken som du ska läsa, och skrivit hemtenta med den som underlag :) Tungt, men otroligt intressant. Låter som det kommer bli en otroligt skojsig konsert! Hade sååå gärna velat komma, men ska fira storasyster i helgen.. Hoppas det blir röj i alla fall! Saknar dig.

    SvaraRadera